Isolation leder till skratt och magont på eget bevåg

Tillbaka i Stockholm sedan snart två veckor. Känner mig ganska hemma även om jag saknar vissa saker hemifrån. Jag har lärt mig uppskatta olika saker när jag är här, som jag kan längta efter när jag inte är här. Hemma känner jag att jag saknar saker, som jag inte tänkt på förut... sånt som blivit mer uppenbart sedan jag inte längre hade dem så tätt inpå. Men så är det visst med det mesta.

Min första vecka uppe i 08-byn innebar läsande till tenta. Enbart läsande till tenta. Meningen var egentligen att jag skulle sitta och seriöst lära mig allt det fanns att lära sig. Men så blev det naturligtvis inte riktigt. Jag isolerade mig mycket riktigt, hela veckan. Men jag satt mest (sorgligt nog) på youtube och kollade hipphipp, parlamentet och Nilecity. Jag skämdes. Jag åt upp en hel peppakaksburk - inte burken utan alla pepparkakorna. Jag hade ont i magen under hela fredagen då jag hade tentan, som var alldeles för lätt om man hade läst det vi skulle ha läst i boken (som jag varken köpte, lånade eller läste). Tror iaf att jag klarade mig fint. så det så. Hoppas det för i den kursen fanns verkligen ingen motivation att hämta för min del.

För att fira kursens slut stack Ru och jag till London fre-tis. Majs, fast med "n" (haha). Men det berättar vi om senare... :0)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback