Sommarsol och vintervind

Gul

Jo det stammer bra.
Aprilvader i mars. Ena dagen tvingas man pa med tjocka  stora vinterkappan och lurviga varma ullhalsduken, medan man dagen efter kan noja sig med att ta pa sig tunna vindjackan och gympaskorna. Till och med solbrillor och uppknappt i halsen.
Underligt. Paskliljorna forstar inte heller vad det ar som hander. Nastan alla ar total-lurade och har redan oppnat sig for att kolla vad det egentligen ar som pagar runtomkring dem. Sma gula blaogda varelser som maste frysa nagot otroligt sa fort solen forsvinner bakom ett gratt moln for att lata vinden yla piskande kall.
Men sadan ar varen. Opalitlig och onskvard. Jag vill tro att den ar har, och kanner mig ibland lika naiv som de alldeles fortidigt utslagna skillorna nar jag tagit pa mig pa tok for lite klader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback